Aktualnie mój motocykl - ni to WSK, ni to MZ - taki po prostu kundel :) - wygląda tak:
sobota, 19 stycznia 2013
WSK na kołach
Troszkę dziś popracowałem przy WSK. Postawiłem moto na koła i uzbroiłem część nadwozia. Pojawiły się małe problemy, bo stopka centralna okazała się....zbyt mała. Stało się to za sprawą zawieszenia z MZ ETZ oraz większej opony z tyłu. Te dwie rzeczy sprawiły, że motocykl delikatnie urósł :) i po postawieniu na stopce centralnej nie stoi stabilnie mając tendencje do przechyłu na jedną stronę. Ale nic to - i tak miałem usunąć podstawkę centralną na rzecz stopki bocznej. poza tym tylne koło i amortyzatory zamontowałem na razie prowizorycznie - do amortyzatorów brak mi śrub dolnych - to śruby z gwintem M12x1, a jako, że w tym motocyklu wszystkie śruby montuję z łbem imbusowym oraz ocynkowane, muszę poszukać takich z gwintem M12x1. Ale wszystko w swoim czasie :)
Aktualnie mój motocykl - ni to WSK, ni to MZ - taki po prostu kundel :) - wygląda tak:
W końcu gromadka części zaczyna przypominać motocykl :)
Aktualnie mój motocykl - ni to WSK, ni to MZ - taki po prostu kundel :) - wygląda tak:
piątek, 18 stycznia 2013
Polakierowane :)
Dzisiaj w końcu odebrałem elementy od lakiernika. Jestem mega zadowolony!! Kolor jest dokładnie taki, jak sobie wyobrażałem - mocny, intensywny pomarańczowy :). Tak to wygląda:
Do jakości lakierowania też nie mogę się przyczepić, jest idealnie :):)
Dzisiaj dostałem również przesyłkę z jednego ze sklepów internetowych. Najbardziej zależało mi na gumowych tulejach amortyzatorów tylnych, bo bez tego nie mam jak zamontować amortyzatorów....zamówiłem oczywiście 4 szt, dostałem 3......:( Będę oczywiście składał reklamacje, ale znów minie trochę czasu...
Do jakości lakierowania też nie mogę się przyczepić, jest idealnie :):)
Dzisiaj dostałem również przesyłkę z jednego ze sklepów internetowych. Najbardziej zależało mi na gumowych tulejach amortyzatorów tylnych, bo bez tego nie mam jak zamontować amortyzatorów....zamówiłem oczywiście 4 szt, dostałem 3......:( Będę oczywiście składał reklamacje, ale znów minie trochę czasu...
poniedziałek, 14 stycznia 2013
Koło tylne
W końcu doczekałem się przesyłki z nową, szeroką na 1,85' felgą tylną. Nie mogłem się oprzeć pokusie i od razu wziąłem się za szprychowanie :). Felga zapleciona, czeka na centrowanie.
Mnie się podoba :) :)
wtorek, 8 stycznia 2013
Konsola zegarów
Małe postępy w pracach nad moją skundloną WSKą. Generalnie robota postępuje powoli. Najpierw wypadek z pękniętą przednią piastą wymusił ponowne rozszprychowanie przedniego koła. Udało się kupić całe kompletne koło wraz z zaciskiem i tarczą. Piasta wymagała regeneracji - odświeżyłem powłokę lakierniczą i ponownie zaplotłem przednie koło. Ale dzięki temu mam teraz 2 tarcze hamulcowe i 2 zaciski....może by tak tarcza również z tyłu? Pomyślimy :). Zakupiłem też nową, szeroką 1,85" felgę tylną i szprychy do tylnego koła. O ile szprychy już mam, to na felgę ciągle czekam. To powoduje, że WSK wciąż nie stoi na własnych kołach. Szprychy wyglądają bardzo dobrze, jednak ich jakość wykonania nie jest idealna. Widać to na zdjęciu - mają różne promienie zagięcia. Mam nadzieję, że uda się bez problemu zapleść tylne koło:
W między czasie wziąłem się za regenerację zacisku hamulcowego:
W między czasie wziąłem się za regenerację zacisku hamulcowego:
Ale rzecz, która najbardziej mnie cieszy, to konsola zegarów. Ponieważ konsola pochodzi z MZ ETZ, zabudowane w niej były obrotomierz i prędkościomierz. Obrotomierz był oryginalnie napędzany linką. Nie chcę przerabiać silnika, by dodać do niego mechanicznie napędzany obrotomierz, więc na tą chwilę rezygnuję z montażu obrotomierza - może kiedyś dołożę obrotomierz elektroniczny. Kolejny problem to licznik kilometrów i prędkościomierz - w WSK napędzany od przedniego koła, w MZ ETZ od tylnego....a ja mam przód od ETZ a tył od WSK :). Więc prędkościomierz będzie - ale elektroniczny, na wzór licznika od roweru :). Za to w drugiej konsoli, gdzie był obrotomierz zabudowałem zestaw kontrolek (kierunkowskazy, światła, ładowanie) oraz gniazdo zapalniczki - przeznaczenie zasilanie nawigacji :)
Nie mam jeszcze drugiej gumy zegarów, ale w drugim dekielku, który wytoczyłem z aluminium będzie licznik kilometrów i prędkościomierz. Tak prezentuje się konsola w motocyklu:
A tutaj zacisk hamulca już na miejscu, oraz złożona tylna piasta:
niedziela, 23 grudnia 2012
Złośliwość rzeczy martwych
Ech...kilka dni temu zaplotłem przednie koło. Żeby zabrać się za centrowanie koło musi być wyposażone w łożyska. Wziąłem się więc za montaż łożysk 6302. Pierwsze poszło gładko. Do montażu używałem długiej śruby M12 z nakrętką - skręcając śrubę z nakrętką wciąga się łożysko w jego gniazdo. Przy drugim łożysku coś poszło nie tak - efekt to piasta nadająca się na złom :(
Trochę jest w tym mojej winy, bo piasta była pomalowana proszkowo, więc przed montażem łożyska powinienem trochę przeszlifować lakier, który zmniejszył średnicę gniazda, ale jakoś mi to umknęło. No cóż - może lepiej, że piasta pękła teraz niż podczas pierwszej przejażdżki....Szukam teraz nowej piasty przedniej od MZ ETZ. Szkoda, bo miałem piastę wypiaskowaną i pomalowaną proszkowo - była bardzo ładna :)
Ale z lepszych wiadomości też coś mam :) Przednie zawieszenie od motocykla MZ ETZ już zostało ożenione z ramą WSK M21W2 i obecnie całość wygląda tak:
Trochę jest w tym mojej winy, bo piasta była pomalowana proszkowo, więc przed montażem łożyska powinienem trochę przeszlifować lakier, który zmniejszył średnicę gniazda, ale jakoś mi to umknęło. No cóż - może lepiej, że piasta pękła teraz niż podczas pierwszej przejażdżki....Szukam teraz nowej piasty przedniej od MZ ETZ. Szkoda, bo miałem piastę wypiaskowaną i pomalowaną proszkowo - była bardzo ładna :)
Ale z lepszych wiadomości też coś mam :) Przednie zawieszenie od motocykla MZ ETZ już zostało ożenione z ramą WSK M21W2 i obecnie całość wygląda tak:
Pozostaje zalać lagi olejem, ale to zrobię jak moto stanie już na koła.
środa, 19 grudnia 2012
Trochę nowych fantów...
Wciąż zbieram potrzebne części. W ostatnich dniach dostałem kilka przesyłek, więc lista tego, co mi jeszcze potrzebne na szczęście się kurczy. I tak mam już alternator z wirnikiem z motocykla Jawa350TS, przyszła paczka z tarczą hamulcową MZ ETZ - trochę musiałem ją oczyścić i teraz czeka na nowy lakier:
Dostałem też opony - są to opony firmy Metzeler Perfect ME77 w rozmiarze 3.00x18 na przód oraz 4.00x18 na tył. Muszę przyznać, że tylna opona zaskoczyła mnie swoją szerokością - sądziłem, że będzie trochę węższa - ale oczywiście tak jest lepiej :)
Mam też półeczkę do liczników i zarazem mocowanie kierownicy. W tej półce zamontowany będzie prędkościomierz a z drugiej strony zestaw kontrolek (kierunkowskazy, ładowanie, światła mijania i drogowe) a także ... gniazdo zapalniczki 12V, by zasilać nawigację :)
Dostałem też opony - są to opony firmy Metzeler Perfect ME77 w rozmiarze 3.00x18 na przód oraz 4.00x18 na tył. Muszę przyznać, że tylna opona zaskoczyła mnie swoją szerokością - sądziłem, że będzie trochę węższa - ale oczywiście tak jest lepiej :)
Mam też półeczkę do liczników i zarazem mocowanie kierownicy. W tej półce zamontowany będzie prędkościomierz a z drugiej strony zestaw kontrolek (kierunkowskazy, ładowanie, światła mijania i drogowe) a także ... gniazdo zapalniczki 12V, by zasilać nawigację :)
W międzyczasie udało się zapleść przednie koło. Niestety - z centrowaniem muszę poczekać, ponieważ brakuje mi kilku szprych, które musiałem rozciąć przy rozplataniu.
Dzisiaj w końcu może uda mi się złożyć przednie zawieszenie. Podchodzę do tego już po raz kolejny, ale zawsze czegoś mi brakowało - a to simmeringów, a to uszczelek fibrowych...mam nadzieję, że dzisiaj mam już wszystko :)
sobota, 15 grudnia 2012
Bagażniki i stelaże
Do malowania proszkowego poszły również stelaże pod boczne kufry oraz bagażnik tylny. Motocykl będzie wyposażony w dwie walizy boczne na stelażach. Bagażnik tylny posiadał również docisk na sprężynie (jak w dawnych bagażnikach rowerowych :) ) ale zastanawiam się, czy będzie to zamontowane....kwestia do przemyślenia, być może zostanie bez docisku, jak na foto.
Subskrybuj:
Posty (Atom)