środa, 19 grudnia 2012

Trochę nowych fantów...

Wciąż zbieram potrzebne części. W ostatnich dniach dostałem kilka przesyłek, więc lista tego, co mi jeszcze potrzebne na szczęście się kurczy. I tak mam już alternator z wirnikiem z motocykla Jawa350TS, przyszła paczka z tarczą hamulcową MZ ETZ - trochę musiałem ją oczyścić i teraz czeka na nowy lakier:
Dostałem też opony - są to opony firmy Metzeler Perfect ME77 w rozmiarze 3.00x18 na przód oraz 4.00x18 na tył. Muszę przyznać, że tylna opona zaskoczyła mnie swoją szerokością - sądziłem, że będzie trochę węższa - ale oczywiście tak jest lepiej :)

Mam też półeczkę do liczników i zarazem mocowanie kierownicy. W tej półce zamontowany będzie prędkościomierz a z drugiej strony zestaw kontrolek (kierunkowskazy, ładowanie, światła mijania i drogowe) a także ... gniazdo zapalniczki 12V, by zasilać nawigację :)
W międzyczasie udało się zapleść przednie koło. Niestety - z centrowaniem muszę poczekać, ponieważ brakuje mi kilku szprych, które musiałem rozciąć przy rozplataniu.

Dzisiaj w końcu może uda mi się złożyć przednie zawieszenie. Podchodzę do tego już po raz kolejny, ale zawsze czegoś mi brakowało - a to simmeringów, a to uszczelek fibrowych...mam nadzieję, że dzisiaj mam już wszystko :)

sobota, 15 grudnia 2012

Bagażniki i stelaże

Do malowania proszkowego poszły również stelaże pod boczne kufry oraz bagażnik tylny. Motocykl będzie wyposażony w dwie walizy boczne na stelażach. Bagażnik tylny posiadał również docisk na sprężynie (jak w dawnych bagażnikach rowerowych :) ) ale zastanawiam się, czy będzie to zamontowane....kwestia do przemyślenia, być może zostanie bez docisku, jak na foto.


Polakierowane...

Odebrałem elementy z lakierni proszkowej. Efekt jest naprawdę dobry:





Nawet tłumik wyszedł całkiem fajnie:

Tutaj niektóre elementy:







Wprasowałem też dorobioną sztycę w półkę od MZ:


I już pojawiły się pierwsze problemy:



Uchwyt blokady kierownicy jest bardzo blisko uchwytu lampy. Nie mam teraz skorupy lampy, bo jest u lakiernika, ale podejrzewam, że nie da się zamontować lampy przedniej. Cóż...trzeba pewnie będzie odciąć uchwyt blokady...

Drugi problem, to zaplatanie koła...chciałem piastę MZ ETZ zapleść na feldze od WSK....układ otworów na szprychy w piaście i feldze jest różny i zaplot nie był możliwy. Mam aluminiową felgę z MZ ETZ, więc przednie koło będzie całe od MZ.


czwartek, 13 grudnia 2012

Rejestracja !!

Wróćmy na chwilę do WSK M06B3 - czyli tej, która już została odbudowana po spaleniu. Sezon dla niej skończył się badaniem technicznym, które zaliczyła oczywiście z wynikiem pozytywnym oraz zdemontowaniem kilku elementów nadwozia do powtórnego lakierowania. O ile elementy trafiły już dawno do lakiernika, to nie ma na razie widoków na to, kiedy wrócą :). Mój lakiernik jest dość dobrze zawalony robotą, i co tydzień obiecuje, że w przyszłym tygodniu się za to weźmie...miejmy nadzieję, póki co, nie spieszy mi się :)
Ale do rzeczy, bo tytuł tego posta mówi o rejestracji - wczoraj udało się przerejestrować WSK.


Muszę zamówić jeszcze tylko ramkę pod tablicę i sprzęt będzie pełnoprawnym użytkownikiem dróg. 
Back on the road!!!!!!!

środa, 28 listopada 2012

Do lakierowania...

Przygotowałem elementy do lakierowania proszkowego w kolorze RAL 9005 (znaczy się czarny).
Rama:
oraz trochę osprzętu:


Jutro, jak czas pozwoli, podrzucę to wszystko do lakierni. Nie mogę doczekać się efektu :):)

poniedziałek, 26 listopada 2012

Prace w toku...

Idziemy do przodu....do wiosny niby jeszcze daleko, ale trzeba działać :)
Stan na dzisiaj:
1. Rama i mnóstwo innych części odebrane z piaskowania. Nie mam zbyt wielu zdjęć po tej operacji, ale coś tam widać:
Tłumik, który oryginalnie był pokryty chromem, nie bardzo pasował do mojej wizji motocykla. Trafił również  do piaskowania i zostanie pomalowany proszkowo na kolor RAL 9005 - czyli czarny :) Mimo sprzecznych opinii na temat piaskowania elementów chromowanych - okazało się, że piaskowanie świetnie usunęło chrom i wcale nie było to trudne.


Zaryzykowałem i do piaskowania zawiozłem również cylinder i głowicę. Wiem, powinno się te elementy szkiełkowac, ale piaskowanie im wcale nie zaszkodziło, a cylinder i tak docelowo zmieni barwy na czarne :)



No i w końcu etap, który najbardziej cieszy - odebrałem części z cynkowni. Prezentują się znakomicie:






Następny krok to będzie lakierownie proszkowe ramy i drobniejszych elementów. Niestety - wolny termin w lakierni, w której wstępnie się umówiłem na wykonanie usługi znów przeciągnął się o 2 tygodnie. Na razie nie mają czasu zająć się moim Kobuzem....w między czasie szukam innej lakierni, a jak nie znajdę, to dopiero w połowie grudnia zacznę składanie.

piątek, 9 listopada 2012

Projekt Kobuz Kundel trwa...

Jakoś nie było czasu, by napisać kilka słów na temat nowego nabytku. Otóż prace trwają i to nawet dość intensywnie. Rama została rozebrana na najmniejsze detale. Została wstępnie oczyszczona i czeka na wyjazd do firmy zajmującej się piaskowaniem. Po 19.11 muszę ją tam zawieźć. Zakupione przednie zawieszenie od MZ ETZ 150 okazało się w dobrym stanie, lecz profilaktycznie zostało również rozebrane i dostanie nowy komplet uszczelnień. Wybrałem też sporo elementów, które wstępnie oczyściłem szczotką drucianą i papierem ściernym i aktualnie znajdują się w firmie wykonującej cynkowanie:
 Poniżej natomiast znajduje się trochę części, które razem z ramą pojadą do piaskowania, a potem wszystko razem trafi do lakierni proszkowej, by został o polakierowane na kolor RAL 9005.
By "ożenić" zawieszenie przednie MZ z główką ramy WSK, potrzebowałem nowej sztycy zawieszenia. Dałem poniższy rysunek tokarzowi:

I ten nawet wykonał sztycę, ale prawie wg rysunku :D - otóż najważniejsza średnica powinna wynosić 30mm, by wcisnąć ją w aluminiową półkę - po odebraniu sztycy okazało się, że sztyca przelatuje przez półkę - pomiar suwmiarką wykazał fi29,8mm....obecnie sztyca wróciła do poprawki.

Udało się zakupić również koło przednie od MZ, prawy boczek plastikowy, filtr powietrza, prawy dekiel silnika, łożysko igiełkowe tryby zdawczego. Aktualnie brakuje mi jeszcze przedniej tarczy hamulcowej, lewego boczka plastikowego, felgi tylnej od MZ.....i pewnie jeszcze wielu innych rzeczy :D